Most regisztrálj
Digitális átképzés - diákoknak, tanároknak, szülőknek
Az utóbbi években hatalmas fejlődésen ment keresztül a digitális oktatás. A digitális világban nagyobb hangsúly helyeződik a logikai folyamatok és az önálló gondolkodás fejlesztésére, amíg a két kattintással elérhető információ megszerzés és átadás inkább háttérbe szorul.
Az e-oktatás során, tanárnak, szülőnek és diáknak egyaránt elegendő egy átlagos laptop vagy asztali számítógép, amely rendelkezik internetes hozzáféréssel, (web)kamerával, valamint mikrofonnal. Ezen felül a tanóra megszervezésében nagy könnyebbséget jelent a naptár-, és időbeosztást szervező platformok. Ilyen például a google naptár rendszere, amelynek segítségével a tanár beállíthatja, hogy egy tanórára kiket hív meg és azt is, hogy meddig tartson az óra. Az ilyen e-szemináriumokat lehet tartani élő webkamerán keresztül a facebook segítségével, vagy választhatunk több élő chates lehetőség közül.
Azonban fontos kiemelni, hogy ezek a megoldások, a tantermi frontális oktatás adta lehetőségeket adottak helyettesíteni, éppen ezért, ezek használata, módszere is nagyban eltér a tábla-kréta felállástól. A pedagógus az előadás videóit, hanganyagát előre elkészítheti és bármikor visszanézhető összefoglalókat készíthet. Érdemes lehet, a 45 helyett a 10-15 perces összegzést bevezetni, mivel a fegyelmezési problémája teljes egészében megszűnik a virtuális térben. Ezáltal az órákat olyan feladatokkal és kérdések megvitatásával lehet tölteni, amelyek sokkal érdekesebbé és hatékonyabbá teszik a tanulást. A videó animációk szintén nagymértékben csökkentik majd a tanóra időtartamát. Az elkészült videók a felhasználás során folyamatos fejlesztést is igényelnek, mind a pedagógus, mind pedig a diákok részéről: a tanár kreatív, új ötleteket vezethet be, a tanuló kérdésekkel reflektálhat, és kommunikációs formáit is bővítheti, fejlesztheti.
A tanórák menetrendje lényegesen megváltozik a virtuális platformon. A diák nagyobb szabadságot kap térben és időben, amelyhez sokkal nehezebb lesz alkalmazkodni, mint az iskolai csengőhöz. A pedagógus munkája már nem csupán abban merül ki, hogy egy tudás mennyiséget átadjon, hanem, inkább abban, hogy a kritikus gondolkodás, az információ-szűrés kerüljön az oktatás fókuszába. Az e-tanulás folyamán, eltűnnek a jól megszokott névsorolvasások, jelentések, sőt a fegyelmezési problémák is.
Megismerkednek:
- online kommunikációs csatornákkal
- közösségi média kommunikációs lehetőségeivel
- azonnali közvetlen üzenetküldéssel
- hang és videóalapú kommunikációval
- csoportos kommunikációval
Most regisztrálj
Digitális alapozó - gyerekeknek
A mai gyerekek már okos eszközökkel a kezükben nőnek fel, ötletgazdag alakítói ennek a digitális világnak. A kisebbeknek szóló digitális alapozó kurzuson bevezetjük a gyerekeket a számítógép praktikus, kreatív felhasználásába, így valódi alkotómunkán keresztül kóstolnak bele a későbbi programozásba.
Ebben a tanfolyamban még nem támaszkodunk jelentősen az írás és olvasás használatára. Digitális alapozó kurzusainkat első osztályos diákoknak elsősorban a tanév második félévétől ajánljuk. Célja a digitális írástudás alapjainak megismertetése és a tudatos számítógép-használat kialakítása. Az itt megszerezhető ismeretek és képességek remek alapot nyújtanak a későbbi kurzusok elvégzéséhez is. Fejlődnek a diákok finommotorikus készségei, az irányérzékelési és - követési képességei, valamint a szem-kéz koordinációi is.
Diákok megismerkednek:
- a billentyűzet- és egérhasználattal
- a biztonságos internetezés alapszabályaival
- az operációs rendszer használatával
- a programozás alapjaival
Javasolt korosztály: 6-8 év
Most regisztrálj
Robotok építése és programozása
A következő 10-15 évben a jelenlegi szakmák jelentős része eltűnik vagy radikálisan megváltozik a digitális fejlődés hatására. Elemzések szerint a jövő számos munkahelyén kell majd a dolgozóknak robotokat irányítani, vagy velük közösen feladatokat megoldani, az erre való felkészülést pedig játékos formában már gyerekek is elkezdhetik.
A kurzuson a robotok megépítésén és programozásán keresztül kóstolhatnak bele a diákok ebben a rendkívül gyorsan fejlődő technológiába. Betekintést nyernek a programozás, illetve a mérnöki tudományok alapjaiba, ezzel is ösztönözve őket, hogy később a STEM területekkel kapcsolatos pályát válasszanak.
A diákok megismerkednek a robotok működésével, illetve annak különböző szenzoraival és alkatrészeivel (infra érzékelő, LED-ek, ultrahangos távolságmérő), utána pedig saját maguk is készítenek a robothoz programokat. A megépített eszközöket akár a saját mobil eszközeik segítségével irányíthatják.
A diákok megismerkednek:
- problémamegoldó gondolkodással
- programozási ismeretekkel
- robotika elveivel
- robot programozásával
Javasolt korosztály: 8-18 év, különböző szinteken és csoportbeosztással
Most regisztrálj
Színkódos robot programozás
Kezdd kicsiben, gondolkodj nagyban!
A mai állandóan változó világunkban fontos, hogy ösztönözzük az elmét és képzeletet a következő generációnak. Kiváló játék a technológia, robotika, számítástechnika iránt érdeklődő diákoknak. Értékes leckéket tanít az életről, az alapvető számítástechnikai alapismeretektől a haladó programozásig.
Megtanulják az életkorának megfelelő számítógépes programozást. A feladatok elvégzése logikus gondolkodást igényelnek, így az nagy mértékben fejlődik. Erősödik a kooperatív feladatmegoldáshoz szükséges képességük, felismerik a csapatmunkában rejlő erőt. Alapvető, kezdő szinttől egészen a komplex JavaScript programozásig fejlődhetnek a diákok, mindezt játékos, egyszerű, kézzel fogható módon.
A diákok megismerkednek:
- problémamegoldó gondolkodással
- programozási ismeretekkel
- robotika elveivel
- robot programozásával
Javasolt korosztály: 7-14 év
Most regisztrálj
Számítógépes játékok készítése
A kimondottan diákok számára kifejlesztett 3D-s számítógépes játékplatformon lehetőség nyílik különféle játékok készítésére, saját világok és figurák megteremtésére és programozására. A készített játékokat a diákjaink otthon, a saját gépén is tudják majd használni.
Érdekes matematikai vagy éppen játékos feladatokon keresztül ismerik meg és mélyítik a nyelv ismeretét, a gondolkodásmódot. A gyerekek grafikus elemek használatával tanulják meg az alapvető programozási sémákat. A kurzus végére a résztvevők képesek lesznek önálló programokat, alkalmazásokat megalkotni, tesztelni és futtatni.
A diákok megismerkednek:
- programozási ismeretekkel
- logikus, algoritmikus gondolkodással
- segít a kreatív gondolkozásban, a rendszeres érvelésben és a közös munkában
Javasolt korosztály: 8-18 év, különböző szinteken és csoportbeosztással